[Interview] New York Pizza introduceert 1-Click Ordering

  • Online
  • 27 okt 2016 @ 11:32
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Met één druk op de knop kan de pizzaliefhebber zijn favoriete order bij New York Pizza herhalen. Deze knop neemt allereerst een zeer prominente plaats in op de website. Social&Content Marketeer Alain Léons overweegt serieus om hier in de toekomst een Internet of Things-toepassing aan toe te voegen in de vorm van een ‘fysieke knop’ op koelkasten.

Vanuit welk inzicht heeft New York Pizza de 1-Click Ordering ontwikkeld?
‘90% van de klanten bestelt tegenwoordig online. 48% daarvan is een herhaling van een eerdere bestelling. Om het onze klanten nog makkelijker te maken hebben we 1-Click Ordering bedacht.’

Op welke manier wordt deze propositie gecommuniceerd via jullie marketingkanalen?
Wij hebben onder andere een pizzadoos, een volledige pagina van de folder en al onze social media-kanalen volledig gebruikt om deze tool tot een succes te maken. Ook krijgen klanten die voor het eerst met 1-Click Ordering bestellen tijdelijk 25 procent korting op hun bestelling. Zoals gezegd willen wij het bestelproces voor de klant nog sneller én eenvoudiger maken, dus we zetten al onze kanalen open!

Daarnaast ontwikkelt NYP in de toekomst wellicht een fysieke knop. Wat houdt dit precies in?
Wanneer deze online tool blijkt aan te slaan, sluiten wij niet uit dat wij een fysieke 1-Click Order button gaan ontwikkelen waarmee klanten met één druk op een fysieke knop hun favoriete order kunnen herhalen. Kortom, de functionaliteit zoals hij nu wordt aangeboden, maar dan op je ijskast! 

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken